DDR museum Pirna en de Basteibrug

25 augustus 2022 - Pirna, Duitsland

Vandaag de omgeving verkend; allereerst naar het DDR museum in Pirna. Tijdsbeeld zoals we zelf dat ook kennen  maar gezien de prijzen lang niet voor iedereen daar weggelegd.  Natuurlijk met ook de socialistische spreuken en oproepen. Van daaruit zijn we naar de Basteibrug gegaan en hebben ook een bezoek gebracht aan het Freilichtmuseum Felsenburg Neurathen. Prachtige uitzichten op de brug, de Elbe en de toppen en dalen van het Elbe zandsteengebergte. De Elbe diep beneden, uitgesleten in het zandsteen. Een leuk gesprek gehad met een gepensioneerde AT&T-er, ook voormalig DDR-officier Klaus en zijn vrouw Ursula; hij heeft in 1981 KGB luitenantkolonel Putin  de hand geschud had in Dresden; was nu helemaal geen fan van hem. Hij was voor cursussen bij AT&T vaak in Hilversum geweest. Hij vond het leuk dat we naar het ddr museum waren geweest, een van de musea waar hij vrijwilliger was. Van daaruit weer terug naar onze camping in Pirna

1. Paul en Ellen:
    25 augustus 2022
    Hoi Frank en Ada,

Geniet er maar van. Ook de reis naar Moldavië toe, behoort bij de vakantie.
  2. Ad:
    Frank en Ada,

Het ziet er weer goed uit. Veel plezier en geniet ervan.
  3. Hupie:
    26 augustus 2022
    LEUK OM JULLIE ZO TE VOLGEN!
  4. Ann v.d. Velde:
    26 augustus 2022
    FANTASTISCH HOOR,MAAR WE DENKEN DAT JULLIE VEEL MEEMAKEN EN ZIEN. OOK GENIETEN NATUURLIJK. LIEFS.