Van Skoura naar Marrakesh

13 maart 2023 - Marrakesh, Marokko

Van Skoura zijn we westwaarts gegaan naar Ouarzarzate, waar een aantal filmstudio's r zijn. Gladiator is hier in de buurt opgenomen  bijv. Gladiator. De opnames voor Gladiator 2 zijn nu bezig. Bergen, woestijn, steden, zee, enz. is allemaal dichtbij. Het land waar we doorheen kwamen was vooral droog en stoffig, behalve de oases. Ait ben Haddou is een klein dorpje met nog maar 5 inwoners, er worden daar veel filmopnames gemaakt. Een deel van de groep is door het dorp omhoog gelopen en via een andere route terug. Behalve het uitzicht niet veel gemist was het commentaar.  Ik hen nogal wat last van een spier in mijn hiel, dus lopen kost wat moeite. Daar niet geluncht maarte verder en tussen 2 en 3 wel  sllechte service. Het was kennelijk te druk  teveel bussen tegelijk. We zagen vrouwen de was doen in de  rivier. We reden over de route national 9, de hoogste gelegen belangrijke doorgaande weg in Marokko, de pas 2266m was vorige maand nog een paar dagen dicht. We zijn door het Touhlit national park en het dorp met de zelfde naam gereden. Nog een korte stop om een foto te maken van de sljbgerendewegen met haarspeldbochten en daarna een stop i  restaurant Tagdolt, net uit de bergen, nog hoog, ca 600m met uitzicht op de vlakte van Marrakesh ca 600m. Aankomst in hotel Hivernage in Marrakesh en later moet onze reisbegeleider Rachid en een deel van de groep gaan eten in een bistro. Gebracht en opgehaald door onze eigen bus. Op tijd naar bed voor de dag van morgen.