Marrakesh

13 maart 2023 - Marrakesh, Marokko

Met zijn vieren zijn we pm 6.20 opgehaald voor een ballonvaart. Ada wilde niet, dus met Irene en Huub en Saskia op pad. Over zevenen aangekomen moesten we de instructies lezen en een formulier ondertekenen. Tien de bus vlakbij was werden de branders even ontstoken,  was een mooi gezicht in het nog donkere land. Uiteindelijk gingen er 25 ballonnen de lucht in, zelf had ik er invee gauwigheid 16 geteld. Voor 125 dirham, ca €12,50 konden we een filmpje krijgen van onze ballonvaart, gemaakt met een droge. Wordt morgen gemaild. Ba een klein uur in de lucht vlak bij de startplaats geland.  De wind varieerde kennelijk op de verschillende hoogtes. Daar kregen we ons certificaat en na een smakelijk buffet ontbijt terug de bus in. Rond half elf werden we afgezet bij de Medina, waar we aansloten bij de rest van de groep,  die het koninklijk paleis al bekeken hadden. Door de Medina gelopen en in een kruidenwinkel uitleg gekregen en weer terug gelopen naar het centrale plein en tien naar de minaret, waar de bus stond. Binnendoor is het ongeveer een kwartier lopen. Eerst terug naar het hotel om even op adem te komen komen. Na de rustpauze waarin het verslag over gisteren gemaakt werd en foto's met anderen gedeeld werden zijn we met zijn tweetjes zwervend naar de Medina gelopen. Na een drinkpauze en het op de post doen van de gebruikelijke ansichtkaarten hebben we een rit met een paardenkoets gemaakt, bijna 2 uur en we we afgezet bij ons hotel. Een drankje bij het zwembad sloot de middag af. Met een diner in het hotel is de dag afgesloten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ad:
    Spannend zo'n ballonvaart!!
    Lijkt me mooi om mee te maken.
  2. Sanna:
    Wow gaaf!
  3. Hupie:
    14 maart 2023
    Benieuwd of de kaarten er sneller over doen dan vanuit Italie