20 september, Roemenië uit, Hongarije in

20 september 2022 - Gyor, Hongarije

De eerste ruim 2 uur reden we nog door de Karpaten richting de hongaarse grens, zo nu en dan vlak langs Oekraïne,  de rivieroever aan onze kant was de grens volgens de navigatie. Ook onze telefoon heette ons een paar keer welkom in Oekraïne. Plaatsnaamborden waren soms in 2 of in 3 talen: Roemeens,  Hongaars  en Oekraiensch. Onderweg moesten we ook een ker vol in de remmen toen een paard en wagen uit een bospad kwam zetten. Het arme beest redde het net niet  maar dat wisten we tien nog niet. De koetsier probeerde wel met alle macht de zaak in beweging te krijgen, maat we weten niet.hie het afgelopen is. Over toevalligheden gesproken: Ada dacht over Frits, dat dit niets voor hem zou zijn geweest: ineens zagen we op de navigatie vlakbij de strada 16 februari: de sterfdag van Frits!!

De grenspassage duurde bijna een uur,  van 12.30 tot 13.20  maar gelukkig gingen we een uur terug in de tijd. Rond 1 uur geluncht en tegen half twee de snelweg op tot on de buurt  van Gyor,  100 km voorbij Boedapest,  eigenlijk verder dan gepland,  maar er waren weinig campings na Boedapest. Prachtige luchten   bewolkt, soms zon, soms regen en een  enkele keet forse stortbuien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ad:
    20 september 2022
    Klinkt bij tijden best spannend.
    Nu dus weer terug.
    Hopelijk nog veel om te genieten. De
  2. Hupie:
    20 september 2022